מתלבטים היכן לקנות דירה? כך תעשו את זה נכון!

קניית דירה חדשה היא החלטה משמעותית ביותר עבור רובנו. לא רק מבחינת עלוויות אלא גם מבחינת ההשפעה ארוכת הטווח של הרכישה על איכות החיים שלנו, בעתיד הקרוב והרחוק. לכל אחד מאיתנו מערכת ערכים, שאיפות וחלומות השונים זה מזה באופן מהותי. חלקנו מחפשים דירות יוקרה או וילות למכירה, אחרים ישקלו רק פרוייקטים חדשים בבנייה ולא דירות יד שנייה, ורבים יסתפקו ברכישת דירות ברוח השנה מבחינת מחיר ועלויות.
לכן, אין החלטה שהיא נכונה או לא נכונה, בסופו של דבר הכל תלוי בהעדפות האישיות שלכם, המצב המשפחתי והתעסוקתי שלכם,
הגיל שלכם ופרמטקים נוטספים עליהם נרחיב מיד.

אז איך תבחרו את מקום המגורים האידיאלי עבורכם?

כדי לעזור לכם לקבל את ההחלטה הנכונה עבורכם, ריכזנו מספר שאלות שחשוב שתענו עליהן, רגע לפני קבלת ההחלטה הכה חשובה הזו:

1. היכן אתם עובדים?

מקום העבודה שלכם ישפיע באופן משמעותי על בחירת מקום המגורים שלכם. רובנו נעדיף להימנע מנסיעות ממושכות ולכן נעדיף מקום מגורים שיאפשר לנו זמן נסיעה סביר לעבודה. הבעיה מתחילה אם נניח אנחנו עובדים בעיר כמו תל אביב, אבל לא יכולים להרשות לעצמנו לגור בה מבחינת עלויות, או מעדיפים מקום שקט, ירוק וכפרי יותר. אם נבחר לגור באחת מערי השרון לדוגמה כפר סבא, רעננה או הוד השרון, חשוב שנשים לב שהשכונה שבחרנו קרובה לצירי תחבורה מרכזיים כמו כביש 4. זאת בכדי לקצר את זמן ההגעה לעבודה, עם העומס ההולך וגדל בכבישים בשנים האחרונות.

2. מהי נקודת ההשקה בין המיקום האהוב עליכם לבין זה שאתם יכולים להרשות לעצמכם?

לכולנו יש את איזור המגורים שהוא פסגת השאיפות שלנו. הבעיה היא שנדל"ן למכירה באיזור המרכז במחירים סבירים, הפך לנדיר ביותר. לכן חשוב שנעשה רשימה של מקומות, שאנו מעוניינים לגור בהם, ונדרג אותם מהגבוה אל הנמוך מבחינת מחירי הדירות ועלויות נוספות כמו ארנונה ואחזקת רכב כולל דלק, במידה ונידרש לבלות שעות רבות על הכביש.

3. האם חשוב לכם לגור קרוב להורים ולמשפחה?

רבים מאיתנו קרובים מאוד למשפחה, ואחרים מעדיפים להתראות עם המשפחה בחגים ואולי בארוחה בסופ"ש פעם בחודש. אם יש לכם ילדים, יתכן שתעדיפו לגדל את הילדים בסמוך לסבא וסבתא הפנסיונרים משיקולי נוחות ובייביסיטר, בזמן שאתם בעבודה.

4. להורים שבניכם – מהי רמת מערכת החינוך באיזור המגורים האהוב עליכם?

חשוב לבדוק ביסודיות את איזור המגורים אליו אתם שוקלים לעבור. האם ישנם גנים פרטיים וציבוריים במרחק קצר מהבית? האם בתי הספר איכותיים? מה מספר הילדים בכל כיתה, האם תקציב החינוך של העירייה גבוה, מהו אחוז העוברים את בחינות הבגרות ופרמטרים חשובים נוספים.

5. מהם הצרכים הייחודיים שלכם, מה הכי חשוב עבורכם?

לדוגמה: בני הגיל השלישי יעדיפו קירבה לשירותים רפואיים, צרכני תרבות יעדיפו קירבה לתיאטרון, בתי קולנוע ומתחמי הופעות, ומשפחות ישימו דגש על קהילה קרובה ותומכת.

מחפשים נכסים לרכישה והזדמנויות השקעה מניבות?
השאירו פרטים וקבלו הצעה אטרקטיבית