מהם השלבים בדרך לרכישת דירה?

עבור רובנו, קניית דירה היא ההוצאה הגדולה ביותר שנבצע בימי חיינו. מדובר בהוצאה של מיליוני ₪ ולכן לפני שאתם מתחילים לחפש דירה חשוב שתעצרו לרגע, תבינו מהם השלבים העומדים בפניכם ותתכננו בקפידה את התהליך, שיאפשר לכם להגיע לדירת החלומות בדרך המהירה והפרודוקטיבית ביותר.

לגזור ולשמור: מהם השלבים העומדים בפניכם בדרך לרכישת דירה?

1. החליטו היכן אתם מעוניינים לגור ומה מאפייני הדירה שתרצו:

שלב זה עוסק בזיהוי ההעדפות והצרכים שלכם. החליטו היכן אתם מעוניינים לחפש דירה, באיזו עיר ובאיזו שכונה והתמקדו באיזור הזה בלי להתפזר. לאחר מכן, רשמו לעצמכם מה חשוב לכם מבחינת מאפיינים של הדירה. לדוגמה: דירה בפרויקטים חדשים בשיווק, דירה של 4 חדרים ומעלה, עם חנייה, מחסן, מרפסת ועוד.

2. קבעו מהו ההון העצמי העומד לרשותכם?

זוהי שאלה פשוטה לכאורה, אך קחו בחשבון שישנן לא מעט הוצאות שהמשכנתא לא תכסה, ואתם תהיו חייבים לקזז אותן מההון העצמי הראשוני שצברתם.
ההוצאות הנלוות האלה כוללות: מס רכישה, אגרה לרישום הנכס בטאבו, שכר טרחה לעו"ד, למתווך ועלויות משכנתא (שכר שמאי מטעם הבנק, יועץ משכנתא פרטי, עמלות פתיחת תיק). בנוסף, יתכן שתרצו להשאיר תקציב לשיפוץ, מעצב פנים או תכנון אדריכלי, וחברת בדק בית שתבדוק את הנכס מבחינה הנדסית.

3. קבלו אישור עקרוני למשכנתא:

עכשיו שאתם יודעים מהו ההון העצמי העומד לרשותכם, חשוב שתבינו מהו התקציב הכולל שלכם לרכישת הדירה: הון עצמי + משכנתא. בכדי להבין מהו אחוז המימון שהבנק מוכן לאשר לכם, עליכם להגיש בקשה לבנק לאישור עקרוני למשכנתא. הבנק יבדוק את יכולת ההחזר שלכם, ויקבע מהו הסכום המדוייק שהוא מוכן להלוות לכם. קחו בחשבון שאישור זה מוגבל בזמן.

4. התחילו במסע החיפוש אחר דירת חלומותיכם:

בהתאם לתקציב שחישבתם בסעיף 2,3 תוכלו לחפש דירה ביתר קלות, שכן אתם יודעים בדיוק מהו המחיר המקסימלי שתוכלו לשלם עליה. אנו ממליצים לכם לראות כמה שיותר נכסים באיזור שבחרתם, כדי שתוכלו להבין בבירור מה תוכלו לקבל בתמורה לתקציב שעומד לרשותכם.

5. מצאתם דירה? מעולה, פנו לעו"ד לפני הכל!

קניית דירה להשקעה או למגורים מחייבת פנייה לעו"ד שמתמחה במקרקעין.
עו"ד טוב יידע לסייע לכם בשלב המשא ומתן, בניסוח הסכם המכר, רישום הנכס בטאבו, ובביצוע בדיקות משפטיות של העסקה:
מיהו בעל הנכס, האם קיימת משכנתא על הדירה, האם נשארים שוכרים בנכס ובדיקות נוספות שמטרתן להגן עליכם ועל ההשקעה שלכם.

6. פנו ליועץ משכנתאות פרטי:

עשו לעצמכם טובה ואל תחסכו בנוגע ליועץ משכנתאות פרטי. משכנתא היא עסקה יקרה ומורכבת, ויועץ טוב יוכל לחסוך לכם הרבה כסף בהחזרים החודשיים של המשכנתא. היועץ גם ידאג לעשות בשבילכם סקר שוק ומו"מ מול הבנקים, כדי להרכיב את המשכנתא הטובה ביותר עבורכם.

7. חתימות ורישומים:

לאחר שתחתמו על הסכם המכר, עו"ד שלכם ידאג לרשום הערת אזהרה בטאבו על שמכם ותידרשו לשלם את מס הרכישה עד 30 יום ממועד רכישת הדירה.

מחפשים נכסים לרכישה והזדמנויות השקעה מניבות?
השאירו פרטים וקבלו הצעה אטרקטיבית