כיצד ניתן לזהות הזדמנויות השקעה מניבות בתחום הנדל"ן?

כדי לזהות הזדמנות נדל"ן טובה, צריך להבין לאן נושבת הרוח. זה מצריך עבודת שטח, יכולת ניבוי, היכרות עם שוק הנדל"ן והתוודעות למגמת ההתחדשות העירונית בישראל. אז כיצד תוכלו לזהות הזדמנויות לנדל"ן מניב? כל המידע בהמשך!

השקעות בנדל"ן תמיד נחשבו לעסקאות בטוחות ומניבות. כך גם היום, בעיקר בישראל, בה מחירי הנדל"ן רק הולכים ועולים. התחום מציע סוגי השקעות שונים, מרכישת דירה להשכרה, דרך הצטרפות לקבוצת רכישה ועד ליזמות נדל"ן ורכישת  שטחים להשקעה.

בשל האטרקטיביות שלו, הפך שוק הנדל"ן בשנים האחרונות, תחרותי וצפוף יותר והצלחתה של השקעה בנדל"ן, מותנית ביכולת לזהות את הזמן והמקום הנכונים, כדי לזכות ביתרון על פני המתחרים.

במקביל, מתרבות ההזדמנויות המצפות ליזמים. במרכזי הערים הן צצות בעקבות מגמת ההתחדשות העירונית, שהביאה לעליות מחירי הנדל"ן, בעיקר באזורים בהן תמכו העיריות בפרויקטים של "פינוי בינוי" או תמ"א 38.

לצד ההשקעה במבנים חדשים או מחודשים בשכונות ובאזורים הללו, ההתחדשות העירונית מתאפיינת בשיפור מערכת החינוך הפועלת בהן ובכניסה לעיר של אוכלוסיות צעירות, משכילות ומבוססות יותר.

במקביל, הזדמנויות נדל"ן קיימות היום גם באזורים מתפתחים בפריפריה, במתחמי מגורים מבוקשים, הסמוכים למרכזי מסחר ובילוי ועורקי תנועה ראשיים ונהנים מתחבורה ציבורית מפותחת.

כיצד מזהים נדל"ן מניב?

עסקת נדל"ן מוצלחת, היא כזאת שיחסית להשקעה ולרמת הסיכון, נושאת רווחים גבוהים. כדי לבחור באופציה מוצלחת, יש להכיר את היבטים, האפשרויות והסיכונים הטמונים בכל פרויקט, לברר מי הם השותפים, מי מתעניין בפרויקט או בכאלה המתוכננים בסביבתו והאם מדובר בחברות בינוי גדולות ומובילות. 

גם כשמתברר שרשות מקומית כלשהי מתכוונת להשקיע באזור מסוים בתחומיה בקידום הנגישות והתחבורה, בשיפור התשתיות או בשיפוץ המבנים עצמם, בהקמת מרכז מסחר ובילוי חדש וכדומה, ניתן לצפות להשבחת הקרקעות והנכסים באזור.

המידע שיכול לסייע בהחלטה לגבי עסקת נדל"ן, צריך לכלול כמה היבטים:

  • מיקום – מיקום הפרויקט הוא כנראה הגורם המשמעותי ביותר בתחשיב. האם הוא ממוקם באזור עירוני או כפרי, היכן בארץ, מרכז או פריפריה ועוד.
  • תב"ע – חשוב לברר מבעוד מועד, מהו המצב התכנוני של הקרקע ומהי תוכנית בניין העיר שחלה עליה, כולל תוכניות לעתיד.
  • פיתוח סביבתי – יש לברר במחלקת התכנון והבניה ברשות המקומית, על תוכניות הפיתוח הצפויות בסביבה.
  • הנכס במספרים – חשוב לקבל נתונים כספיים משמאי נדל"ן על שווי והנכסים בסביבה וכן תחזיות לשנים הבאות.
  • בדיקת שטח – מומלץ  להגיע פיזית לשטח, להסתכל סביב ולשוחח עם אנשים בסביבה, כדי לחוש אותה באופן בלתי אמצעי.

ייעוץ מקצועי, בדרך לעסקת נדל"ן מוצלחת

גם אם נמצאה הזדמנות נדל"ן מבטיחה, לא כדאי לבצע צעדים הרי גורל לפני קבלת ייעוץ וליווי מקצועי ממומחי נדל"ן. ייעוץ מקצועי יסייע לכם לדעת היטב לקראת מה אתם הולכים, להבין את הסיכונים האפשריים, העלויות הצפויות לעומת התשואה שעתיד הנכס להניב ומהו הרגע המתאים ביותר למימוש העסקה.

מחפשים נכסים לרכישה והזדמנויות השקעה מניבות?
השאירו פרטים וקבלו הצעה אטרקטיבית