חשיבות תכנון ובדיקת מפרט טכני בעת רכישת דירה מקבלן: מידע ששווה זהב!

אם אתם עתידים לבצע רכישה מקבלן של דירה, השורות הבאות הן במיוחד בשבילכם! דירות רבות בישראל משווקות "על הנייר", הכוונה בכך היא שהן אינן בנויות ובמקרים רבים, בניית היסודות טרם החלה. מלבד פרטים יבשים כמו מספר החדרים בדירה, הקומה בבניין או מועדי התשלומים המוסמכים על הצדדים, חשוב לא פחות לבחון היטב את מפרט הדירה טרם הרכישה. בדיקת מפרט טכני מקבלן תחסוך כאבי ראש עתידיים ותאפשר לכם לבצע התאמות או תוספות כל עוד נדרשות, לקבל מידע חיוני ואף להתמקח!

חשיבות בדיקת מפרט טכני מקבלן

כל המפרט הטכני שדירתכם עתידה לכלול – חייב להיות מצוין בבדיקת מפרט טכני מקבלן. המפרט יכלול אביזרים, מידות הבית, חיבורי תשתיות, מטבח, דלתות, ריצוף, מיזוג ועוד. בתהליך רכישה מקבלן של דירה "על הנייר", סביר שתבקרו בדירה לדוגמה. דירה זו מטרתה להוביל רוכשים פוטנציאליים לסגירת עסקה ולכן היא מאובזרת במלואה, משודרגת ומפתה. מפרט דירה סטנדרטית מטעם הקבלן מציע לרוב מפרט בסיסי ודל משמעותית ממה שיוצג לכם במעמד סיור בדירה לדוגמה. בשל כך, לפני חתימה על חוזה מכר, מומלץ לבחון היטב את המפרט ואף לשקול להסתייע באנשי מקצוע.

זכרו, משא ומתן, שינויים, שדרוגים ותמחור, מוטב שיושלמו לפני החתימה על חוזה מכר. לאחר החתימה, כל שינוי קטן מתומחר היטב, הגמישות יורדת ולעיתים בקשות שינוי מסורבות על ידי הקבלן.

רכישה מקבלן: דגשים חשובים

  • מפרט דירה מעורפל, כללי ולא ברור עשוי לגרום לכם הרוכשים נזק כלכלי גדול. עליכם לדעת באופן מפורט מה בדיוק אתם רוכשים מלבד מספר החדרים ומספר הקומה של הדירה העתידית. המפרט הטכני של הדירה נחשב על פי חוק לחלק בלתי נפרד מחוזה מכר ולפיכך, בדומה לחוזה, עליו להיכתב בצורה ברורה.
  • בדיקת מפרט טכני מקבלן תשרת אתכם בשל מגוון סיבות, אחת מהן היא בדיקת ההתאמה של המפרט לצרכים שלכם. חיבורים לאינטרנט, מספר נקודות חשמל, מתגים, מטבח, מיזוג בדירה, חדרי הרחצה ועוד הם כולם גמישים לשינוי בהתאם לצרכים האישיים שלכם בדירה. שינוי, התאמה, שדרוג, ביטול הם אפשריים ופשוטים הרבה יותר לפני חתימה על חוזה מכר. עלויות הן נתונות למיקוח, כמו כן המפרט עצמו.

התאמת המפרט הטכני לצרכים שלכם

כאמור, מפרט הדירה הוא גמיש ונתון לשינויים שיש לאשר מול הקבלן. ניתן להתאים או לשדרג את המפרט בתחומים רבים בעת רכישה מקבלן, לדוגמה:

  • חנייה – במידה והדירה שרכשתם כוללת מחסן וחנייה, בדקו האם המחסן סמוך לחנייה. פרט זה עשוי לסייע לכם רבות בהובלת חפצים מהמחסן אל הרכב. במידה ולא, בדקו האם הדבר נתון לשינוי.
  • מטבח – מהיקרות שבתוספות בדירת הקבלן. המטבח המוצע על ידי הקבלן הוא לרוב באיכות נמוכה ומחומרי גלם פחות איכותיים. בדקו האם ניתן לשנות את מפרט המטבח שמציע הקבלן – שיש, קלפות, פרזול, סוג הכיור, על מנת שיתאים יותר לרצונותיכם וצרכיכם.
  • חדרי רחצה – ריצוף, גודל אריחים, כלים סניטריים, סוג האסלה, אבזור האמבטיה כולם ניתנים להתאמה לפי בחירתכם. התמקחו על המפרט כך שייתן מענה מדויק יותר לצרכים שלכם.
מחפשים נכסים לרכישה והזדמנויות השקעה מניבות?
השאירו פרטים וקבלו הצעה אטרקטיבית