השקעות נדל"ן בפרויקטי תמ"א 38 בהליך הריסה ובנייה

מטרת תוכנית תמ"א 38 היא סיוע לחיזוקם של מבנים שונים במצב רעידת אדמה. בפרויקט מסוג זה ישנה חשיבות גבוהה לבחירת חברת ביצוע מנוסה וותיקה בתחום, בעלת "גב כלכלי" שתוכל להישאר איתנה לאורך כל שלבי הפרויקט ובנוסף, כזו שמלווה באנשי מקצוע מתחום המשפט המודעים לכל החוקים וההנחיות הרלוונטיים לפרויקט מסוג זה.

פרמטרים לבדיקה: תמ"א 38 הריסה ובנייה

עסקאות נדל"ן נחשבות אטרקטיביות במיוחד בשל סיבות רבות. יחד עם זאת, בין אם אתם מעוניינים בעסקה סטנדרטית של קניית דירה או נכס להשקעה ובין אם אתם מעוניינים לרכוש דירה שעתידה לעבור השבחה במסגרת תמ"א 38 או שדירתכם האישית עשויה להשתדרג במסגרת הפרויקט, ישנם ארבעה פרמטרים חשובים שלא כדאי לפספס:

  1. מומחיות החברה המבצעת – תמ"א 38 הוא פרויקט ייחודי ואינו פרויקט בנייה רגיל. בשל כך, מומלץ לבחור בחברת בנייה המנוסה בפרויקטים אלה. בעיות שצצות במהלך הבנייה, סוגיות מיוחדות מייחדים את הפרויקט ולכן חשוב לבחור בבעלי מקצוע שסביר והתנסו בכך בעברם המקצועי.
  2. יזמי הפרויקט – המעורבים בפרויקט זה עליהם להתאפיין ביכולת לתכנן לטווח הרחוק ובשל כך, מומלץ לבדוק מיהו יזם הפרויקט והאם יש לו ניסיון בתחום ספציפי זה.
  3. משך הפרויקט – השלמת בנייה במסגרת תמ"א 38 עשויה לארוך פרק זמן ממושך. על מנת להימנע מעיכובים מיותרים יש לדעת מהי מסגרת הזמן הנתונה אשר במהלכה תושלם הבנייה. חריגה משמעותית עשויה להפוך השקעות נדל"ן בפרויקט מסוג זה לבלתי כדאיות. \
  4. חוזה – תמ"א 38 הוא פרויקט מורכב המחייב חוזה מפורט המציין מועדי ביצוע ברורים, נקודות יציאה, לוחות זמנים, הגדרת תוספת השטח ועוד.

חברות רבות מציעות את שירותיהן בתחום בניית פרויקטי תמ"א 38. מומלץ לבחון את הנקודות החשובות שצוינו מעלה, על מנת להפיק את המירב מהשקעות נדל"ן מסוג זה ולהפחית את רכיב הסיכון.  

חשוב לדעת: תמ"א 38/2

  • השבחת הבניין – לפני החלטה על השבחת הבניין במסגרת תמ"א 38 על מהנדס בניין להעיד על מצבו של הנכס והאם השבחתו היא אפשרית וכדאית כלכלית. עיון בתב"ע יאפשר לכם לבחון באופן ספציפי ביחס לבניין אותו אתם מעוניינים להשביח מהן זכויות הבנייה המתאפשרות על פי חוק.
  • ייצוג משפטי אחיד – מוטב שכלל דיירי הבניין יבחרו בייצוג משפטי על ידי אותו עורך דין. החלטה זו מונעת פילוג עתידי, עיכובים מיותרים ואף הוצאות משפטיות גבוהות יותר.
  • התנהלות מול יזם הפרויקט – כל הסכמי היזם והתחייבויותיו כלפי הדיירים, עליהם להיכתב באופן ברור ומפורט בחוזה משפטי שנבדק על ידי אנשי מקצוע. שכרו של עורך הדין אף הוא עליו להיקבע ולהיות מוסכם על כלל הדיירים.  
  • רכישת דירה שעתידה לעבור תמ"א 38, יד שנייה – כשעולה צורך בבקשת משכנתא מהבנק לצורך רכישת דירה שכזו וברישום בטאבו מופיעה הערת אזהרה מטעם הקבלן על כלל הבניין, נדרשות מטעם הבנק פעולות נוספות לצורך אישור ההלוואה. פרופיל עסקי, רישום דירות, עבר הבנייה של הקבלן בפועל.
מחפשים נכסים לרכישה והזדמנויות השקעה מניבות?
השאירו פרטים וקבלו הצעה אטרקטיבית