השקעות בנדל"ן – אילו סוגים קיימים?

תחום ההשקעה בנדל"ן בארץ הפך לפופולרי מאוד בשנים האחרונות, בעיקר עקב התשואה הגבוהה מאוד שהוא מייצר, בשילוב עם הביטחון שתשואה זו תישאר יציבה ואף תעלה. הסיבה לכך נעוצה בעיקר בעובדה, שמספר התחלות הבנייה בישראל נמוך באופן יחסי לקצב גידול האוכלוסייה ולביקוש ההולך ועולה לדירות מגורים.
כך שככל שהזמן חולף, נצברים גם החוסרים מהשנים הקודמות וגורמים לעליות מחירים קיצוניות במחירי הדירות וגם במחירי השכירות.

לכן, אם הצלחתם בשעה טובה לצבור סכום כסף מכובד, חשוב שתהיו מודעים לאפשרויות ההשקעה העומדות לרשותכם בשוק הנדל"ן, כדי שתוכלו להבין מהי ההשקעה המומלצת ביותר עבורכם. כמובן שאין נכון או לא נכון מבחינת כדאיות ההשקעה בנדל"ן, הכל תלוי בסכום העומד לרשותכם, ובהעדפות והנסיבות הכלכליות האישיות שלכם. החדשות הטובות הן שגם אם עומד לרשותכם סכום נמוך יחסית של כמה מאות אלפי ₪, תגלו במהרה שהבנקים מעודדים מאוד השקעות נדל"ן. לדוגמה: אם תרכשו דירת מגורים ראשונה, תוכלו לקבל מימון מהבנק של כ- 75%   מערך הדירה! הסיבה לכך, היא שהבנקים רואים בשוק הנדל"ן יעד יציב ובטוח ולכן לא חוששים לתת הלוואות בהיקפים גדולים.

אז בתור משקיע מתחיל, אילו סוגי השקעות בנדל"ן חשוב שאכיר?

1. קניית דירה למגורים או להשקעה:

בשפה המקצועית, השקעה מסוג זה נקראת השקעת נדל"ן מניב. הכוונה לכך שדירת המגורים שרכשתם או דירה להשקעה מניבות לכם תשואה.
התשואה יכולה להיות חודשית כלומר שכר דירה שתקבלו באופן קבוע, אם תשכירו את הדירה (בין 3-4% בשנה).
או תשואה שתתבטא בעליית ערך הדירה, אם תמכרו אותה לאחר מספר שנים ברווח.

2. רכישת נדל"ן מסחרי להשקעה:

כאן הכוונה לרכישת משרדים, מחסנים או חנויות. קחו בחשבון שלהשקעה מסוג זה יש פוטנציאל תשואה גבוה (בין 7-9% בשנה), שיכול להגיע לפי שלושה מהתשואה שתקבלו על השקעה בנדל"ן בדירות מגורים. החיסרון הוא שבעוד שאנשים תמיד צריכים לגור איפושהו וכמעט תמיד תוכלו למצוא שוכרים לדירת מגורים, תחום הנדל"ן המסחרי לעיתים חווה תקופות קשות ואתם עלולים למצוא את עצמכם עם נכס ריק, ללא שוכרים.

3. קניית קרקעות להשקעה:

השקעה מסוג זה נקראת השקעת נדל"ן ספקולטיבית בשפה המקצועית. ההשקעה הזו אינה מתאימה למי שמעוניין ברווח מהיר, אלא אך ורק למשקיעים שמסוגלים להמתין זמן רב לעיתים שנים, לפני שהם יראו רווח כלשהו. לדוגמה: רכישת קרקע חקלאית במחיר נמוך יחסית לאופציות אחרות בתחום הנדל"ן, כאשר במידה והיא תופשר בעתיד (תוסב לקרקע לבנייה) מחירה יעלה במאות אחוזים, והמשקיע יגרוף רווחים משמעותיים.

4. השקעה בהשבחת נכס:

השקעה זו נקראת גם היפוך בתים או "פליפ". מדובר למעשה ברכישה של נכס נדל"ן, לעיתים על ידי נטילת משכנתא. השקעה זו יכולה להיות של רוכש יחיד או קבוצת משקיעים, כאשר לאחר שיפוץ הנכס, מוכרים אותו במחיר גבוה יותר ועושים עליו רווח שיכול להיות משמעותי מאוד (אם עושים את זה נכון).

מחפשים נכסים לרכישה והזדמנויות השקעה מניבות?
השאירו פרטים וקבלו הצעה אטרקטיבית