המושגים החשובים בעולם הנדל"ן

בין אם אתם עתידים לרכוש דירה או נכס, לשכור, לרכוש פרויקט גדול או להשקיע בשטח נדל"ני, ישנם מושגי חובה בעולם הנדל"ן שפשוט ישתלם לכם להכיר. אם אתם מוצאים את עצמכם "מבינים" מהקשר הנושא, אך לא בטוחים במשמעות המושגים, מסכימים עם הרוב ונבוכים להודות כי אינכם בקיאים במושגים השונים הנזרקים במהלך שיחת החולין, המאמר הבא יעשה לכם סדר!

מילון מושגים בעולם הנדל"ן

  • טאבו – מסמך אינפורמטיבי המספק מידע אודות תיאור הנכס המדובר, שמות בעלי הנכס, הגבלות, הערות אזהרה או עיקולים במידה וישנם. אם הנכס הוא חלק מבניין משותף יכלול המסמך, נסח טאבו, גם את התקנון המוסכם בשטח המשותף. את המסמך ניתן להנפיק בלשכת רישום המקרקעין.
  • הערת אזהרה – פעולה משפטית שמהותה התחייבות כתובה של בעל הנכס לביצוע עסקה או אי ביצוע עסקה על מנת למנוע מצב בו מבוצעות מספר עסקאות במקביל על אותו נכס. מטרתה של ההערה היא אזהרה של מתעניינים נוספים בנכס נתון, כי ניתנה עליו התחייבות קודמת וכי אין לבצע בו עסקאות נוספות. הערת אזהרה כוללת מידע נוסף כמו מצבו התכנוני והמשפטי של העסק.
  • ארנונה – מוכרת גם כמס עירייה. ארנונה היא תשלום אותו מעבירים תושבים של יישוב על מנת לממן את הוצאותיה של הרשות המקומית. רשות מקומית רשאית להחליט מהו גובה המס שיגבה, אך יחד עם זאת, כולן מתחשבות בפרמטרים הבאים: גודל הנכס, מיקומו, מטרת השימוש הנכס, מצבו הסוציו אקונומי של התושב.
  • הסכם שיתוף – כשמספר אנשים רוכשים את אותו הנכס מתקיים שיתוף במקרקעין. ההסכם עשוי לחול על דירה, מגרש לבנייה וסוגים נוספים של נכסים. הסכם שיתוף נערך בין צדדי העסקה ומפרט את השימוש המוסכם בנכס, חובות וזכויות.
  • חכירה – משמעות המושג היא שכירות העולה על פרק זמן של חמש שנים. המונח חכירה לדורות משמעותה שכירות העולה על תקופה של 25 שנים.
  • בנייה רוויה – המושג ניתן להגדרה במספר דרכים. בנייה רוויה היא אזור בו נבנים בניינים משותפים רבי קומות. פעמים רבות אזורי בנייה רוויה נמצאים בפאתי העיר, או במרכז העיר. חברה קבלנית אחת עשויה להיות אחראית על מתחם בניינים ולעיתים, שותפות לאותו מתחם מספר חברות.
  • גבול מגרש – גבול המפריד בין מגרשים ואותו יש להגדיר טרם התחלת בנייה, בסיוע איש מקצוע. את גבול המגרש ניתן להגדיר בדרכים שונות: מדידה גרפית בהסתמך על מפת מדידה, מדידה אנליטית בהסתמך על פנקס המודדים. 
  • אופציה במקרקעין – אפשרות לרכישת זכות במקרקעין. תוענק מידי בעל הנכס לרוכש הפוטנציאלי. הזכות לרכישה היא במחיר קבוע ובמועד קבוע. במידה וכל התנאים הקבועים התקיימו, יינתן פטור ממס רכישה, מס שבח ומס מכירה. הרכישה תתאפשר בפרק זמן מוגבל ועליה להיכתב.
מחפשים נכסים לרכישה והזדמנויות השקעה מניבות?
השאירו פרטים וקבלו הצעה אטרקטיבית