הכנת קרקע לבנייה: כך תעשו את זה נכון!

רכישת קרקע לבנייה מהווה תהליך הדורש הכנה מוקדמת וידע על מנת שיתבצע כהלכה. יש לדעת אל מי לפנות, ממי ניתן וכדאי לרכוש וממה מוטב להימנע. לאחר רכישת קרקע, הליך הכנת קרקע לבנייה מצריך אף הוא מומחיות וידע על מנת לקבל תוצאה אופטימלית ולהימנע מעלויות מיותרות ושיבושים בתהליך.

כיצד ניתן לבצע רכישת קרקע לבנייה?

רכישת קרקע לבנייה אפשרית במספר דרכים. הנפוצות שבהן היא קניית קרקע מאדם פרטי או מחברת נדל"ן. בין אם בחרתם באפשרו הראשונה או השנייה, חוזה רכישה מפורט שנבדק על ידי עורך דין מקרקעין מטעמכם הוא בגדר חובה בתהליך טרם ביצוע העסקה וחתימה על חוזה רכישה.

במידה ואתם מעוניינים בקניית קרקע מגורם פרטי, יש לבחון היטב את הנקודות הבאות:

  • שטר בעלות על הקרקע
  • ייעוד הקרקע- האם לבנייה או לא
  • האם מצוינת החרגה

הליך הבדיקה מוטל עליכם והוא חשוב ביותר למען השלמת הרכישה כנדרש.

פרמטרים לבדיקה בעת קניית קרקע מחברת נדל"ן

במידה ובחרתם בקניית קרקע מחברת נדל"ן, בחנו כראוי את הנקודות הבאות:

  • יש לבחור בחברה שידועה במוניטין טוב
  • מומלץ לבחור בחברת נדל"ן שקרקעותיה נבדקו בכל הבדיקות הדרושות
  • חברה שמספקת ליווי מקצועי ומשפטי לאורכו של התהליך כולו
  • חוזה רכישה המגן על האינטרסים שלכם הקונים ונבדק על ידי גורם משפטי מטעמכם

רכשתם קרקע? ברכותינו. כעת, פניכם מועדות אל השלב השני בתהליך, הכנת קרקע לבנייה. במסגרת הליך הכנת הקרקע לאחר הרכישה, יש לפתח את הקרקע.

הליך פיתוח הקרקע לבנייה

במסגרת הליך הפיתוח תדרשו לבצע את הפעולות הבאות:

  1. יישור השטח המיועד לבנייה ופינוי מכשולים או אשפה מהשטח – הליך זה מתבצע בסיוע כלי עבודה מתאימים. לשמירה על בטיחות המעורבים והעוברים במקום השטח יוקף גדר, טרקטורים יחשפו את הקרקע, יפנו אובייקטים מיותרים מהמקום ולאחר מכן, יהדקו את הקרקע.
  2. חפירה והחלפת אדמה – למען בטיחות ויעילות הבנייה על השטח, יהיה לעיתים צורך בהחלפת חלק מהאדמה במקום. חפירות שונות הנדרשות בקרקע יבוצעו בשלב זה.
  3. עבודות תשתית – הנחת שלל התשתיות השונות הדרושות למבנה. מים, ביוב, חשמל ועוד הן תשתיות קריטיות אשר למען מיקומן, ידרשו פעולות חפירה נוספות.
  4. גימור והידוק – לאחר סיום החפירה בקרקע נדרש הידוק נוסף הכולל פיזור נוסף של אדמה בשטח והידוק על ידי מכבש.

טיפים חשובים: הכנת קרקע לבנייה

  • הידוק אדמה – מטרת הידוק האדמה במסגרת הליך הכנת קרקע לבנייה היא מניעת שקיעתה. ניתן לבצע כיום את תהליך ההידוק באמצעים חדישים המספקים בקרה ותכנון מדויק מראש. שיטה זו נקראת הידוק דינאמי והיא מבוצעת בסיוע מכונה חכמה המאפשרת זיהוי ותיקון מהיר של אזורים חלשים.
  • אפיק להשקעה מניבה – קניית קרקע עשויה להיות אפיק השקעה חכם במידה והיא מבוצעת נכון. על מנת לבצע עסקה כדאית מומלץ לבחון ראשית את הצרכים האישיים שלכם ובהתאם לכך, לבחור בקרקע המתאימה.
  • חוזה רכישה קפדני בליווי עורך דין מקרקעין – חוזה רכישה מקיף הוא קריטי למען הגנה ראויה על שני הצדדים בעסקה. חוזה רכישה המפרט את כל תנאי קניית קרקע, התייחסות לכל רכיבי ההסכם ובחינה משפטית מדוקדקת שלו טרם החתימה יבטיחו הגנה מקסימלית על צרכי שני הצדדים, הקונה והמוכר. 
מחפשים נכסים לרכישה והזדמנויות השקעה מניבות?
השאירו פרטים וקבלו הצעה אטרקטיבית